Thursday, December 14, 2006

CV

Idag skrev jag mitt cv. En ren formalitet.

Med tanke på att annonsen bara kommer att gå ut internt på jobbet, och det förhoppningsvis bara är jag som kommer att ha kompetensen som söks.

Våran kollega S kommer bara med en massa skit, blir så trött på han. Det är småfixar hit, småfixar dit. Han kan aldrig komma med en detaljerad spec i början av projektet, utan måste komma med alla ändringar precis i slutet av projektet.

I helgen blir det kodmaraton med kollegan C. Blir roligt att få sätta tänderna i något nytt!
Det blir:
  • Tidrapportering
  • Todo
  • Buglista
  • CRM
  • Återrapportering
I ett enda system. Det är planen, målet, tanken, visionen... kalla det vad du vill.
Givetvis blir det i PHP och MySQL. Får jag som jag vill så kommer det att smygas in lite AJAX också. Blir fint!

No comments: