Saturday, April 7, 2007

Ubuntu

Igår var jag uppe en sväng på jobbet, för att installera Ubuntu Linux på min gamla maskin. Det vart en lyckad installation måste jag säga. Fick igång IE6 och IE5.5 genom Wine. Dock så strulade IE5.5 lite vid start. Ska ta mig en närmare titt på vad som kan ha gått fel.

Nu är det bara några få andra grejer som ska installeras och ordnas. Jag fick t.ex. inte ordning på samba-klienten, så jag kom inte åt min andra arbetsstation. Surt, men det går säkert att lösa med hjälp av Kollegan C.

Sen så ska det installeras en dock-bar också. Det kommer nog att bli som det ser ut nu KXDocker. Verkar vara en dock-bar som imiterar MacOSX rätt bra. Kiba-Bar drar för mycket CPU, när det är en massa pysics i den.

/kollegan P

1 comment:

Anonymous said...

Grattis, det här är nog det nördigaste blogg inlägget NÅGONSIN. DU är bäst!

/Harri