Tuesday, February 20, 2007

Lite bättre.

Igår så fick jag och kollegan C, mothugg på vårat påstående att vi hade sagt från början att det skulle ta 100 dagar fulltid för två pers att utföra vårat projekt. Det var inte sant, det hade vi inte sagt fick vi höra. Idag letade jag fram våra anteckningar från det mötet. Gissa vad som stod på dem. Mycket riktigt där stod det MINST 100 dagar fulltid. Det stod även inget om någon extra funktionalitet där, utan bara en revidering av befintlig funktion.

Känns lite bättre när man har svart på vitt att det är vad vi sagt och att de inte har lyssnat för fem öre på oss.

Det börjar närma sig ett möte med våran chef snart. Ska bli intressant att se vart det slutar. Det kommer ju minst sagt att röra om i grytan.


Uppdatering, efter möte.
Det är rätt intressant hur saker och ting är. Vi satt i ca 2 timmar i möte med våran chef. Vi diskuterade en massa saker både framlänges och baklänges. Sen när vi renskriver våra noteringar så stämmer inte dessa.

Till exempel.
  • Under mötet sades det att "Det finns ingen definitiv leveranstid"
    På protokollet så strök chefen det och skrev 4 månader.
  • Vi fick också veta att våra beräkningar nu helt plötsligt var baserade på två personer, där vardera får ca 95 dagar var. Det blev tillsammans 195 dagar. Och i dessa 195 dagar skulle det inte vara något mer än befintlig funktionalitet. Det vill säga inget fluff.
    På protokollet strök chefen "inget" så det blev att det skulle innehåll fluff på dessa 195 dagar.
  • Den grovskiss som jag och C har gjort innehåller inga förändringar av admin utan bara en revidering.
    Här strök också. Det blev "... innehåller förändringar av admin utan en revidering"
Jag tycker det är rätt duktigt gjort av honom att vända och vrida på saker och ting vi säger till något helt annat. Jag, och jag vet att kollegan C håller med mig, är INTE nöjda med det.